Working class hero


Jag har haft min sista officiella dag på universitetet
Jag har fått jobb
Jag börjar på måndag
Jag har ungefär en miljon saker kvar att göra
på projektet jag påbörjade på skolan
dessutom är jag inte klar med mitt examensarbete
Men jag har fått jobb
och det lyfte bort en stor jävla betongkloss från bröstet

Igår bakade jag tre pajer till mina arbetskamrater
jag haft under det senaste året
Chefen tackade mig för tiden
genom att fråga om jag visste någon ny student
som ville komma och jobba hos dem.

Jag lämnar det där stället nu
och det känns fantastiskt skönt
Det har varit ett roligt och kämpigt år.
Mindre av det första och betydligt mer av det senare,
Nu är det dags att pröva mina vingar inom industrin istället

En liten detalj är att jag måste tillbringa de närmaste helgerna
på universitetet
Men det kan jag ta
För jag har fått jobb
...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0