I tried to be chill but you're so hot that I melted


Min första vecka som arbetslös förflöt väldigt fint.
Måndagen spenderades till största delen i soffan med en pulserande huvudvärk,
men när jag på kvällen fick reda på att syster var ledig under de kommande tre dagarna
slängde jag ner lite kläder i en väska och tog bilen söderut för att hälsa på henne.
I solnedgången gled vi (jag och hunden) fram genom Sverige
högt sjungandes (jag) Jason Mraz låt I´m yours.
Det var en fin stund.
Och Sverige kan vara fantastiskt jävla vackert.

Dagarna hos syster fylldes med shopping, sol, bad, promenader, mat och konserter.
Såg Håkan och Kent på Sofiero och det var underbart.
Dagen hade varit gråmulen men lagom till det var dags att dra sig mot Sofiero sprack himlen upp
och hela parken badade i solens strålar.
Håkan har jag egentligen aldrig tyckt om, men han var rolig att se live.
Kent var ju som alltid helt fantastiska.
Då jag inte lyssnat så överdrivet mycket på deras nya album
blev jag väldigt glad då de spelade många av deras gamla underbara låtar.
Som till exempel 747... åh, jag dör.... så grymt det var....

Dagen efter blev det sol och bad på stranden
följt av konsert med Tingsek inne i stan.
Också fantastiskt bra!

Under fredagen styrde jag norrut igen
och hamnade i ett hus på landet någonstans mellan Falkenberg och Varberg.
Där väntade en stor fest med underbara människor i det fantastiska vädret.
Vi grillade, lekte lekar och bara njöt.
Det är under dessa stunder man inser hur fin den svenska sommaren kan vara
och hur fantastiskt fina och roliga vänner man har.
Efter alldeles för få timmars sömn vaknade jag upp vid K´s sida
och när alla hade piggnat till blev det en lång promenad med solens strålar i våra nackar.

Några timmar senare landade jag i min lägenhet
med ett varmt bubbel i magen.
Det är så här det ska vara att vara ledig

Jag ska försöka fylla även denna vecka med lite roligheter
Dock finns det en massa måsten som ska avklaras först


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0